Toffe en spannende start van een nieuwe serie!

Priscilla 13 november 2023
De cover van ‘De dievenspelen‘ trok mijn aandacht, maar het was het verhaal dat mij pas echt verraste!

In dit boek volgen we het verhaal van Rosalyn Quest, geboren in een legendarische dievenfamilie.

En dat ze een bijzondere opvoeding heeft gehad wordt meteen op de eerste pagina duidelijk.

Niet alleen dat, maar ook zien we direct een fijne spanning verschijnen die lekker opbouwt gedurende het verhaal.

Op de eerste plaats wordt haar moeder gekidnapt en is er wat Rosalyn betreft maar één oplossing om haar moeder te redden uit handen van de kidnappers: deelnemen aan een wedstrijd voor dieven.

De winst? Eén wens en dat mag alles zijn. Rosalyn twijfelt uiteraard geen moment.

Persoonlijk vind ik het fijn als er direct spanning en vaart in een YA verhaal zit.

Kayvion Lewis stelt hiermee wat mij betreft absoluut niet teleur. Als lezer word je direct in het verhaal gedropt en gaandeweg leer je meer over de achtergrond van het verhaal en de personages.

Naast de spanning en de interessante verhaallijn, heeft Kayvion een prettige en vlotte schrijfstijl. Deze zorgen er zeker voor dat de aandacht van de lezer bij het boek blijft.

Het verhaal kent wat mij betreft geen momenten van “rust”. Vanaf de eerste pagina gebeurt er van alles en zeker wanneer Rosalyn start met haar deelname aan de Dievenspelen.

En deze Dievenspelen doen inderdaad denken aan The Hunger Games.

Hier had Kayvion misschien de mist in kunnen gaan, maar dat doet ze gelukkig niet. Deze Dievenspelen en de bijbehorende opdrachten zijn gedetailleerd beschreven en absoluut goed uitgedacht en uitgewerkt.

Ik heb geen inconsistenties kunnen ontdekken en deze verrassende en spannende opdrachten maakten het verhaal absoluut tot een page turner. We schieten werkelijk van de ene actie in de andere.

Doordat de hoofdstukken ook nog eens een prettige lengte hebben, is het lastig het boek weg te leggen.

Wat mij het meest heeft verrast aan dit boek, is hoe alles samenkomt tot een geweldig en compleet verhaal met een behoorlijke onverwacht twist aan het einde. Of zeg maar twists.

De interessante opdrachten die de dieven moeten uitvoeren, de personages, de samenwerkingen met elkaar en de onderlinge verhoudingen zorgden samen echt voor een fantastisch compleet plaatje.

Wat mij betreft is dit absoluut een ijzersterk verhaal!

Personages
We lezen dit verhaal vanuit Rosalyn en we leren haar daardoor aardig goed kennen.

Persoonlijk vond ik haar een fascinerend en sterk personage en ik ben zeker fan van haar karakter.

Lekker pittig en absoluut in staat om logisch te redeneren.

Gedurende het verhaal zien we haar een mooie ontwikkeling doormaken wanneer ze geconfronteerd wordt met onzekerheden en hobbels in de weg. Iets wat ik als lezer absoluut kon waarderen.

Natuurlijk maken we naast Rosalyn kennis met andere personages. De Dievenspelen kunnen natuurlijk niet gespeeld worden zonder tegenspelers.

Hoewel niet alle personages even goed waren uitgewerkt, waren ze toch allen interessant vanwege hun eigen karakter en vaardigheden.

Wat mij enorm fascineerde, was de wijze waarop Kayvion deze personages samenbrengt. Zonder elkaar (echt) te kennen worden ze hier en daar gedwongen om samen te werken wat zorgt voor verrassende wendingen. Dit draagt absoluut bij aan de kracht van het verhaal.

Last but not least.. Ik ben grote fan van de diversiteit van de personages.

Kayvion Lewis is een vrouw van kleur en ik hou van de diverse personages die zij heeft gecreëerd. Dit maakt dit boek meer dan geschikt voor iedere lezer.

Conclusie
‘Thieves’ Gambit‘ aka ‘De dievenspelen‘ is, als je het mij vraagt, een fantastisch YA verhaal!

En naast een fantastisch verhaal, ook nog eens een geweldig begin van een interessante serie vol actie en mysterie.

Het einde van dit boek deed mij direct verlangen naar het vervolg en ik hoop dat we hier niet heel erg lang op hoeven te wachten.

Het is eventjes geleden dat ik meteen onder de indruk was van een YA verhaal, maar dit boek heeft mij zeker laten genieten van elk moment.

De diversiteit van de personages is een pluspunt en dit verhaal is ontzettend goed uitgedacht.

Absoluut movie material als je het mij vraagt!

Meer recensies van Priscilla