Beter dan fictie

Priscilla1987 25 september 2024
-- Dat je idool in het echt meestal tegenvalt, ontdekt Eva op een pijnlijke manier. Of eigenlijk is de ontmoeting vooral pijnlijk voor Max Mulder, schrijver van internationale bestsellers. Door Eva’s onhandigheid breekt hij zijn hand en komt de deadline voor zijn nieuwe boek in gevaar. Ook dreigt hij een grote internationale filmdeal mis te lopen.
Onder druk van zijn literair agent trekt Eva tijdelijk bij Max in om hem te helpen. Ze moet erg wennen aan de stilte van het boshuis waar de norse Max zich heeft teruggetrokken; gelukkig zijn de mensen in het dorp een stuk minder stug. Max heeft vooral moeite met de plotselinge aanwezigheid van een huisgenoot en zijn afhankelijkheid van haar, vooral als Eva zich ook nog begint te bemoeien met de inhoud van zijn boek. Beiden kijken reikhalzend uit naar de dag dat hun ongewone samenwerking erop zit. Maar hoe meer tijd ze noodgedwongen in elkaars buurt doorbrengen, hoe meer er een onmiskenbare aantrekkingskracht tussen hen ontstaat. Zullen ze ontdekken dat liefde soms te vinden is op de meest onverwachte plek en bij de meest onverwachte persoon? --

Beter dan fictie is het tweede boek van Mireille.
Ik vind de covers erg mooi bij elkaar passen.
Vergeleken met het vorige boek ' Binnen de lijntjes ' gaat dit boek iets langzamer. Het is echt een slow burn verhaal maar ondanks dat het een slow burn is voel je wel de aantrekkingskracht tussen de personages. Mireille weet een cozy en beeldende setting te creëren die je helemaal voor je ziet.
Het verhaal vind ik erg leuk, humoristisch en romantisch. Het verhaal dat Max schrijft over Jack en Nikita is een leuke toevoeging in het verhaal.
Het einde vond ik erg mooi en origineel.
Doordat het vanuit beide perspectieven is geschreven leer je de personages nog beter kennen.
Door de dubbele pov komen de gevoelens en gedachtes ook goed tot hun recht.
De bijpersonages zijn in dit verhaal ook een echte toevoeging. Hele leuke personages met ieder hun eigen rol en karakter.

Beter fan fictie is weer opnieuw een leuk,vermakelijk, romantisch en humoristisch verhaal met een cozy setting. Een slow burn verhaal dat lekker vlot weg leest.
⭐️⭐️⭐️⭐️

Meer recensies van Priscilla1987