Bij hoog en laag

Priscilla1987 12 februari 2024
-- Na een moeilijke periode besluit Mare in haar eentje de kerstdagen in het huisje van haar opa en oma in Zeeland door te brengen. Tijdens een wandeling belandt ze in de strandtent waar ze als kind vaak kwam. Daar ontmoet ze Boris, de kok van het paviljoen. Er onstaat een bijzondere vriendschap tussen hen en wanneer dat voorzichtig uitbloeit tot meer, blijkt de man van weinig woorden juist een heel verhaal met zich mee te dragen.
Door een ontmoeting met Wannes, Boris' opa én een oude jeugdvriend van Mares eigen grootvader, ontstaat er echter niet alleen een zoektocht naar de geschiedenis van haar familie, maar ook naar zichzelf. Lukt het Mare om haar weg te vinden wanneer blijkt dat Boris' verleden haar dromen onmogelijk maakt?--

Wat een mooie cover en binnenwerk heeft dit nieuwe boek van Jacodine. Het past allemaal zo mooi bij het verhaal.
De schrijfstijl van Jacodine is realistisch, humoristisch, liefdevol, respectvol en beeldend.
Het verhaal is boeiend van begin tot het einde.
Het is een verhaallijn met diepgang, een mooie opbouw van het verhaal en een mooie balans tussen feelgood en realgood. En natuurlijk een super mooi einde.

" Het leven is net als de zee. Door de stroming en het getij drijven er voorwerpen weg, maar er spoelen ook dingen aan. We raken dingen kwijt in het leven, maar er komt ook weer iets nieuws voor terug."

De personages zijn realistisch en erg goed beschreven. Beide personages hebben een mooie groei. Ook de band tussen Mare en Boris is erg mooi beschreven, acceptatie, respectvol en liefdevol naar elkaar. Beide personages hebben een verleden met een rugzakje,de verschillende emoties zijn ook erg voelbaar. Beide hebben een plekje in mijn hart gekregen.

" De eerste keer dat we bij elkaar slapen, draait om jou en mij. Dan ben ik met mijn kop in het hier en nu, bij jou, niet in het verleden. "

Bij hoog en laag is een liefdevol, ontroerend, emotioneel en romantisch verhaal met realistische personages, een mooie balans tussen feelgood en realgood en hele mooie quotes.

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Meer recensies van Priscilla1987