Binnen de lijntjes

Priscilla1987 24 juli 2024
-- Loes Dekker is een net gescheiden, ietwat verstrooide moeder van een tweeling. Als ze aan het einde van de zomervakantie een weekend gaat kamperen met haar zoons ontmoet ze de a­antrekkelijke Bart, die in niets lijkt op haar controlerende ex-man Erik. Loes verzet zich: ze is immers met haar zoons op vakantie en ­zeker niet uit op een nieuwe relatie. Bovendien verloopt de scheiding – op zijn zachtst gezegd – nogal stroef.
Ook is Loes, door de breuk tussen haar en Erik, het onderwerp van roddel en achterklap geworden op de school van haar kinderen. Een school in een wijk waar ze weliswaar is blijven wonen, maar waar ze zich allesbehalve op haar plek voelt tussen de succesvolle en bovenal rijke inwoners.
Ze houdt vol, maar wil niet te veel opvallen, ook om Erik niet nog meer tegen de haren in te strijken. En dan is het niet zo handig dat de nieuwe gymleraar op school niemand minder is dan Bart…--

Aan de hand van de cover en de beschrijving werd ik erg nieuwschierig naar het debuut van Mireille. En wat voor debuut...
Mireille heeft een vlotte, beeldende, humoristische en levendige schrijfstijl. Je ziet het zo voor je gebeuren.
Het is herkenbaar in verhaallijn maar ook in de personages vind je veel herkenning.
Het verhaal bevat humor, drama en romantiek. Ik zat al heel snel helemaal in het verhaal van Loes en heb meerdere keren hardop zitten lachen om haar gênante situaties. Er gebeurd genoeg waardoor het geen moment saai werd. Wat ik erg leuk vond was het einde dat reflecteert naar het begin, super leuk gedaan. Doordat het vanuit Loes is geschreven leer je haar goed kennen. Dit ook mede door de fijne uitwerking van haar personage en door de herkenbaarheid in haar personage. Maar ook de andere personages zijn erg goed uitgewerkt.

Binnen de lijntjes is een super leuk feelgood verhaal met een mooie balans van humor, drama en romantiek. Met herkenbare situaties en personages.
Ik geef het boek 4,5/5 ⭐️

Meer recensies van Priscilla1987