Lichtjes in de molen

Priscilla1987 09 september 2024
- Wietske vindt maar een ding echt belangrijk en dat is communicatie. Dat heeft ze geleerd op de redactie waar ze de afgelopen jaren keihard heeft gewerkt, nadat ze wegvluchtte uit Moledoarp. Nu is ze toe aan vakantie en keert ze terug naar haar ouderlijk huis om bij te komen.
Bijkomen van haar werk kan ze zeker, alleen komt ze Foppe continu tegen, dé reden dat ze destijds halsoverkop vertrok. De ontmoeting tussen hen verloopt allesbehalve soepel. Wietske is ervan overtuigd dat een leven in een drukke stad het beste bij haar past, maar hoe langer ze in het dorp verblijft en bij Foppe in de buurt is, hoe meer de twijfels toeslaan...-

Niet alleen de cover is zo mooi en romantisch maar ook het verhaal is heerlijk cozy, romantisch, liefdevol en humoristisch. En de titel past erg mooi bij het verhaal.
Lindi Melse heeft een vlotte,humoristische en beeldende schrijfstijl. Er zit een mooie opbouw in het verhaal met een vlot tempo aan gebeurtenissen waardoor de lezer geboeid blijft om verder te lezen.
Alles klopt vanaf het begin tot het einde. Het heeft een super mooi en romantisch einde. Ondanks dat het een mooi afgerond verhaal is mag het van mij zeker een vervolg krijgen. Ik vind de setting ook erg leuk gekozen het boerse dorp. De gezelligheid in de B&B en in de molen is erg beeldend beschreven.
De personages zijn realistisch beschreven. Wietske is lekker direct hierdoor komt ze meerdere malen terecht in gênante situaties. Maar ze is ook erg behulpzaam en lief voor haar zus en vriendinnen.
Foppe komt eerst over als een botte boer maar heeft stiekem een klein romantisch hartje die goed zijn fouten kan aangeven. Ik vond zus Imke ook heel erg leuk met haar B&B en rol als cupido.

Ondanks dat het een novelle is voelt het als een mooi volledig feelgood verhaal met humor,romantiek,liefde en gênante en liefdevolle momenten.
⭐️⭐️⭐️⭐️

Meer recensies van Priscilla1987