Met de stroom mee

Priscilla1987 08 september 2024
-- Eindredacteur Zoë Dekker is een ietsiepietsie overwerkt. Ze snakt naar een ontsnapping uit haar hectische leven waar ze aan alle verwachtingen probeert te voldoen. En wat is een betere plek om tot rust te komen dan in een idyllisch strandhuisje in Callantsoog?
Aan zee probeert ze los te komen van de stress en te bepalen of ze wel echt gelukkig is met de weg die ze is ingeslagen. Met steun van haar vriendin Iris en de rustgevende aanwezigheid van de zee, zoekt ze naar antwoorden. Maar wanneer de charmante surfer Mike onverwachts haar leven binnenwandelt, lijkt alles een andere wending te krijgen.--

Met de stroom mee is het eerste tussendoortje van Sonja. Na het lezen van dit feelgood verhaal zou je niet zeggen dat dit haar debuut is.
Naast dat ik de cover super leuk vind, is de titel ook heel erg toepasselijk op het verhaal.

Sonja heeft een fijne en beeldende schrijfstijl. Je ziet het strand met de knappe surfer en het strandhuisje met zijn gebreken helemaal voor je.
Ondanks dat het verhaal serieuze onderwerpen bevat zoals een burnout en voldoen aan verwachtingen van andere zit er ook genoeg romantiek en humor in het verhaal.
Sonja heeft gekozen voor leuke,realistische en herkenbare personages die aan de verwachtingen van andere willen voldoen maar eigelijk andere passies hebben. Maar je raad het al: ze gaan met de stroom mee. Stiekem ben ik ook erg benieuwd geworden naar collega Stijn.

Met de stroom mee is een zomers en romantisch feelgood verhaal met serieuze actuele thema's maar ook genoeg humor en romantiek. Wil je nog even genieten van het zomerse gevoel lees dan zeker dit leuke tussendoortje.
Ik hoop op nog veel meer nieuwe tussendoortjes van Sonja.

Meer recensies van Priscilla1987