Roze banden & zomerjurken

Priscilla1987 15 oktober 2024
Roze banden & zomerjurken is het eerste deel van de serie De roedel. Dit is meteen mijn eerste kennismaking met Joëlla van der Breggen. Joëlla mag zichzelf sinds 2020 schrijfster noemen. Het begon met blogs op social media, die terecht kwamen in haar eerste boek Iedere dag wat…, gevolgd door haar novelle Met de Franse slag in 2021. Vervolgens werd Liefde in zwart-wit uitgegeven in 2023. Joëlla is nu bezig aan het tweede deel van de serie De roedel.

Ik werd meteen blij van de vrolijke en kleurrijke cover. Je ziet het vrolijke roze busje dat centraal staat in dit verhaal. Maar ook de bergen en de gekleurde zomerjurken geven je meteen een vakantiegevoel. Je ziet de vijf meiden op de cover staan waardoor je meteen een beeld krijgt van de vriendengroep.

Joëlla heeft een vlotte, humoristische, beeldende en gedetailleerde schrijfstijl. Ik zag mijzelf al helemaal met de meiden mee op reis gaan naar Italië. Langs de gezellige B&B van Delia, het mooie meer, de sfeervolle boshut van Stef en natuurlijk langs de leuke gastvrije camping van de familie van Tijmen. Het verhaal is lekker vrolijk, gezellig en sfeervol met genoeg ruimte voor humor en romantiek. Het verhaal begint meteen heel sterk, met een mooie inleiding die je nieuwsgierig maakt naar de rest van Roze banden & zomerjurken.

Joëlla weet je aandacht goed vast te houden door haar leuke en realistische personages en de verrassende wendingen die ze in het verhaal verwerkt heeft. De vijf vriendinnen vormen een mooie hechte vriendengroep waarbij de vriendschap voelbaar is in het steunen van elkaar en het rekening houden met elkaars gevoelens. Ook de overige personages zoals Delia, Stef en Tijmen zijn geweldige personages met een mooi karakter. Voor mijn gevoel heb ik Mara het beste leren kennen en ik ben erg benieuwd of we de andere meiden ook nog beter leren kennen in het volgende deel.

Roze banden & zomerjurken is een leuk, humoristisch en romantisch eerste deel van de serie. Een verhaal over een liefdevolle vriendengroep die je meeneemt door Italië. Dit eerste deel heeft mij nieuwsgierig gemaakt naar de volgende avonturen die de meiden gaan beleven. Ik geef het verhaal 4 sterren.

Priscilla
Boekencast

Genre: feelgood
Uitgever: Loft Books
ISBN: 9789047209812
Uitvoering: ebook
Uitgave: September 2024

Met dank aan Loft Books voor het beschikbaar stellen van dit recensie – exemplaar in ruil voor een eerlijke recensie.

Meer recensies van Priscilla1987