To lie for

Priscilla1987 07 augustus 2024
-- Shay, Tatum, Maeve, Gigi en Aysegül hebben niet veel, maar ze hebben er wel alles voor over om toegelaten te worden tot Street Academy. Wanneer ze worden gescout voor de audities, slaat de sfeer om. De vriendinnen ontvangen dreigberichten van iemand die hen wil tegenhouden. De boodschap? Vertrouw niemand. Geloof niemand. Want de concurrentie is hard in een wereld vol streetdancers. Moordend hard.--

Dit was mijn eerste kennismaking met Chinouk Thijssen. To lie for is het eerste deel uit haar nieuwe serie. En Chinouk zorgt ervoor dat je meteen het tweede deel wil lezen.
Deze young adult thriller gaat over 5 meiden waarbij dansen hun passie is maar ook hun leven kan veranderen door dansen.
Dit eerste deel is geschreven vanuit het perspectief vanuit twee meiden, Shay en Tatum.
Hun leer je dan ook het beste kennen, maar ook van de andere meiden krijg je wel een idee wie ze zijn.
Door de spannende en vlotte schrijfstijl, korte hoofdstukken en de goede spanningsopbouw vlieg je door het boek heen. Door de hedendaagse thema's zoals armoede, diversiteit, dansen,jaloezie en vriendschappen is het erg uitnodigend voor de jeugd om het boek op te pakken.

To lie for was zeker een hele goede eerste kennismaking en ben zeker benieuwd naar het tweede deel na deze cliffhanger.
⭐️⭐️⭐️⭐️

Meer recensies van Priscilla1987