Villa van geluk

Priscilla1987 06 oktober 2024
-- In de Toscaanse heuvels staat Villa Quadrifoglio, een schitterend landhuis met prachtige, uitgestrekte tuinen. Julia de Mooi heeft dit schandalig grote huis geërfd van haar overleden man. Ze besluit er retraites te gaan organiseren voor schrijvers.
Als de eerste gasten Villa Quadrifoglio bezoeken, loopt alles toch wat minder soepel dan ze had verwacht. Het gevoel van controle is ze binnen de kortste keren kwijt als ze als een blok valt voor de charmes van Bram, een van de gasten die nota bene met zijn echtgenote deelneemt aan de retraite. --

Dit is mijn eerste kennismaking met Yonina en na het zien van de mooie kleurrijke cover werd ik nieuwsgierig naar het verhaal.
Yonina heeft een beeldende en gedetailleerde schrijfstijl. Misschien in het begin iets te gedetailleerd waardoor ik even in het verhaal moest komen. Maar door de beeldende schrijfstijl zag ik de mooie villa voor me met de lieve Nonna Isabella en alle mooie plekjes rondom de villa .
Er gebeurd genoeg in het verhaal waardoor je geboeid blijft om verder te lezen. Er zit spanning in het verhaal, humor, romantiek en natuurlijk liefde.
Ondanks dat het plot voorspelbaar was, was dat zeker niet storend.
De personages zijn goed uitgewerkt met ieder hun karakter. Zo zitten er hele lieve personages in zoals Isabella, maar ook chagrijnige personages zoals Simon. Hoofdpersoon Julia was ook geen makkelijk personage maar haar karakter past erg goed bij het verhaal.

Villa van geluk is een humoristisch,romantisch en liefdevol tussendoortje waarbij je even in de Italiaanse sfeer komt door de beeldende beschrijving van Villa Quadrifoglio en de leuke Italiaanse zinnen tussendoor. Door het lezen van dit verhaal kom je er ook achter dat de naam van de villa passend is bij de titel van het verhaal.
Wil je nog even wachten met de herfst dan is dit verhaal een tip om nog even in de zomerse sferen te blijven.

⭐️⭐️⭐️⭐️

Meer recensies van Priscilla1987