Vlees en bloed

Priscilla1987 24 september 2024
- Als de moeder van Viktor Nordmann overlijdt, doet zijn vader Leo twee dingen: hij gaat worst maken en hij regelt een Girlfriend Experience. Viktor daarentegen lijkt alles kwijt te raken: eerst zijn vriendin Mischa, (zijn hoop op) een kind en uiteindelijk zijn huis. Noodgedwongen trekt hij bij zijn vader in. Terwijl Viktor zijn leven probeert te reorganiseren, verdwaalt hij hopeloos in een reeks ongelukkige beslissingen. Dan krijgt Leo een beroerte en veranderd de band tussen vader en zoon. -

Dit is mijn eerste kennismaking met Vincent Kortmann. Ik was erg benieuwd geworden naar zijn tweede boek na het lezen van de beschrijving.
In dit verhaal wordt je als lezer mee genomen in het leven van Viktor wat op zijn kop komt te staan.
Het verhaal gaat over hedendaagse en herkenbare thema's zoals woningnood, verlies, rouw, familiebanden en de liefde.
Het verhaal heeft een mooie opbouw waarin tijd is om de personages goed te leren kennen.
Mede doordat het verhaal vanuit het heden en verleden is geschreven kom je steeds meer te weten over het leven van Viktor.
Vincent Kortmann heeft een boeiende schrijfstijl met een mooie balans tussen diepgang en de ontroerende thema's en de luchtigheid met hier en daar wat humor tussendoor.
De informatie over het werken bij een boekenveiling en het maken van worst is een leuke en informatieve toevoeging aan het verhaal.
Het einde vond ik aan de ene kant wat apart maar aan de andere kant ook weer passend bij dit boek.
De personages Viktor en Leo zijn goed uitgewerkt als herkenbare en realistische personages.
De ontwikkeling van de relatie tussen vader en zoon vond ik erg mooi beschreven.

Vlees en bloed is mooie, ontroerende en boeiende roman over de band tussen vader en zoon .
Een verhaal met hedendaagse en herkenbare thema's en een mooie balans tussen ontroerende en luchtige scènes.
⭐️⭐️⭐️⭐️

Meer recensies van Priscilla1987