Vuur en vlam

Priscilla1987 25 juni 2024
-- Wanneer de studente Emmaline naar Parijs afreist, wordt ze ontvoerd door een Lykae. Na jaren van marteling door de vampierhorde is Lachlain MacRieve, leider van de Lykae Clan, woedend als hij ontdekt dat de gezel waarop hij duizenden jaren heeft gewacht een vampier is. De beschermd opgevoede Emmaline is op zoek naar de waarheid over haar overleden ouders — totdat een Lykae haar opeist als zijn gezel en haar meeneemt naar zijn voorouderlijk Schots kasteel. Daar neemt haar angst voor de Lykae — en hun beruchte verlangens — af als hij haar langzaam begint te verleiden zodat ze haar eigen verlangens kan bevredigen. Wanneer een oud kwaad uit haar verleden weer de kop opsteekt, zal hun verlangen zich dan verdiepen in een liefde die een trotse krijger op de knieën kan dwingen en een zachtaardige schoonheid kan veranderen in de vechter die zij voorbestemd was te zijn? --

Vuur en vlam is het tweede deel uit de serie Immortals after dark, maar is prima los te lezen.
Het is combinatie van romance en fantasy.
In het begin van het boek staat een introductie van de verschillende wezens die voorkomen in het boek zoals De Walkuren en De Lykae.

Kresley Cole neemt je mee in de wereld van Emmaline en Lachlain. Een half vampier en een laykae.
Twee tegenpolen van elkaar die langzaam naar elkaar toe groeien. De auteur weet met haar schrijfstijl de personages als echte mensen neer te zetten. Erg knap hoe de emoties beschreven zijn en je als lezer mee leeft met de personages.
Vuur en vlam is een fantasierijk, liefdevol en mooi liefdesverhaal met bijzondere personages en een mooie en meeslepende verhaallijn.

De game makers serie vond ik persoonlijk leuker maar ook met dit verhaal heb ik mij zeker vermaakt.

3,5/5 ⭐️

Meer recensies van Priscilla1987