Zomer met jou

Priscilla1987 18 augustus 2024
-- De recent gescheiden Pleun gaat voor de allereerste keer alleen met haar zeilboot op vakantie in Friesland. De week daarvoor gaf ze zeilles aan kinderen en had ze een 'aanvaring' met de schrijver Daniël Bouwman, de vader van een van haar leerlingen: Floortje. Uitgerekend hij ligt met zijn schip op de eerste aanlegplaats ... Wonderbaarlijk genoeg klikt het toch tussen hen, maar Pleun is helemaal niet op zoek naar een nieuwe liefde, laat staan een man met een ingewikkeld verleden en een kind! Na een nacht samen, gaat ze er stiekem vandoor. Een rampzalige beslissing, blijkt later. Komt er na het stormachtige begin van hun kennismaking een vervolg? Daniël neemt een drastisch besluit: alles of niets!--

Eerder las ik het verhaal van Daniël en Pleun al in de zomer bundel Slipperdagen & zomerjurken. En ben super blij dat ze nu een langer verhaal hebben gekregen want het was een van mijn favoriete verhalen uit de bundel.

Saskia heeft een vlotte,levendige en beeldende schrijfstijl waarmee ze de lezer meeneemt in de zomerse sfeer van dit boek.
Ik vind de setting erg leuk en origineel.
Daniël, Pleun en Floortje zijn realistische en herkenbare personages waar je meteen een klik mee voelt en mee kunt leven in hun situaties.
En natuurlijk geniet je van de lieve Floortje met haar leuke en lieve uitspraken.
Zomer met jou is zomers, romantisch en humoristisch , maar ook een verhaal met diepgang door de serieuze thema's zoals rouw, verlies en een scheiding.
Zoek je nog een zomers verhaal met een zomerse verhaallijn en setting lees dan zeker Zomer met jou!

⭐️⭐️⭐️⭐️

Meer recensies van Priscilla1987