Augustus.

Rachel van der Lee 11 oktober 2024 Auteur
Rechercheur Faustino Brier wordt gekweld door een reeks onopgeloste moorden. Al enkele jaren wordt er op 8 augustus een lijk gevonden: het lichaam volledig verbrand, maar de kleding intact. En geen enkel spoor van de dader. Briers enige aanknopingspunt is Jack Thatch, de arme weesjongen die vier jaar geleden zijn ouders verloor door een aanrijding met een witte SUV. Zijn vinger­afdrukken stonden op de ID-kaart van het recentste slachtoffer. Maar Jack is nog maar een kind en kan onmogelijk iets met deze moordzaak te maken hebben… Toch?

Eigenlijk wel aangenaam verrast. Iets wat niet bestaat als een geloofwaardig verhaal neerzetten. Ik dacht dat alleen Stephen King dat kon, maar dit verhaal komt dicht in de buurt. Goede personages, veel spanning, hier en daar soms een beetje langdradig maar toch wist deze schrijver mijn aandacht vast te houden, terwijl ik wat uitgekeken was op fantasy en horrorachtige dingen. Daarom vind ik wel dat er SF thriller op had mogen staan. Deze schrijver ga ik in de gaten houden.

Meer recensies van Rachel van der Lee