Ideaal voor kinderen met een korte spanningsboog

RaïssaM 24 juni 2024
Maxime en Sophie is een duo dat ik voornamelijk ken van instagram en tiktok. De typetjes zijn bijna niet meer weg te denken. Erg benieuwd was ik dan ook naar dit boek. Als cover is er gekozen voor Maxime en Sophie als cartoon. Erg uitnodigend en vrolijk. Daardoor is het een boek die je eigenlijk direct wil oppakken. Ik heb ook wel de tijd besteed om even naar de cover te kijken. Hoe langer je ernaar kijkt, hoe meer er te zien valt.

Maxime en Sophie staan er om bekend grappige filmpjes te maken. Het verhaal van dit boek past daar goed bij. Namelijk het opnemen van een filmpje. Normaliter zie je op de filmpjes het resultaat. Door dit boek krijg je als lezer ook een idee van hoe het er achter de schermen aan toe gaat. In het boek komen de typetjes weer naar voren zoals ik ze ken van de filmpjes. Daarnaast worden er ook andere personen betrokken in het boek. Zoals de buurman. Daarmee heeft het boek iets extra’s ten opzichte van de filmpjes. Er is gebruik gemaakt van duidelijke taal en lettertype. Het boek is daardoor makkelijk te lezen en het verhaal is goed te volgen. Er is gebruikt gemaakt van wat humor. Hierdoor ook voor wat oudere kinderen leuk om te lezen. De tekst wordt ondersteunt met afbeeldingen. Erg leuk en creatief. De hoofdstukken zijn niet te lang. Je kan gemakkelijk even een hoofdstuk tussendoor lezen. Ideaal voor kinderen met een korte spanningsboog.

Ik heb wel het idee dat je in je voordeel bent als je Maxime en Sophie al kent. Dan heb je namelijk een beeld bij de personages. Het boek is naar mijn mening wel prima te lezen ook als je ze niet kent. Dan kan je fantasie aan de slag om de beelden erbij te bedenken. Stiekem kan ik wel zeggen dat dit boek voor volwassenen ook leuk is om te lezen. Ik heb erg van het boek genoten en hoop dat er een tweede deel volgt.

Meer recensies van RaïssaM