De donkere kant van Sally Daimond

Ramonaleest 26 augustus 2024
In de donkere kant van Sally Diamond worden we meegenomen in het leven van deze dame. Zij woont samen met haar vader Tom afgelegen. Ze hebben met bijna niemand contact. Sally is geen prater en doet zich liever stom voor. Want zo heeft ze het minst contact met mensen. Wanneer haar vader komt te overlijden laat hij haar brieven na. Door middel van deze brieven komt Sally achter haar verleden. Voor een vrouw die nooit iemand anders dan haar vader heeft gehad wordt het leven overweldigend.

Door de brieven die Tom achterlaat voor Sally lezen we hoe Sally in zijn leven is gekomen. Ze gaat op onderzoek uit en vindt meer informatie over haar herkomst. Op sommige momenten vind ik het luguber wat haar moeder is aangedaan. Het verhaal wordt ons zo gegeven dat het wel makkelijk te lezen is. Onvoorstelbaar wat er gebeurd is, dat is wat ik na het dichtslaan van het boek continu in mijn hoofd heb.

Sally gaat in therapie en leert steeds meer nieuwe dingen. Ze kan langzaam benoemen dat ze bepaalde gevoelens heeft al heeft het verleden haar zeker getekend.

We lezen niet alleen vanuit Sally. Maar ook vanuit Peter. Hoofdstuk voor hoofdstuk krijg je meer informatie over hem en kom je erachter wie hij eigenlijk is. En ik kan je verklappen dat je hem ook niet zo leuk gaat vinden. De keuzes die hij maakt zijn er die ik niet begrijp. Maar doordat hij gehersenspoeld is, is het op de een of andere manier wel te gedogen. Al klopt dit ook niet helemaal. Laten we zeggen dat je het kan begrijpen maar er niet achter staat.

Een thriller die zich makkelijk laat lezen. Je volgt twee personen en hoe deze zich verder ontwikkelen. Ieder op hun eigen ‘verdraaide´ manier.

Meer recensies van Ramonaleest