Dubbelspel

Ramonaleest 26 augustus 2024
We lezen dubbelspel vanuit verschillende perspectieven. Echter wordt boven ieder hoofdstuk duidelijk aangegeven vanuit wie we lezen, dit zorgt dat het duidelijk blijft.

Aisha en Valerie zijn zusjes met een gave, ze kunnen prachtig piano spelen. Wanneer Aisha steeds meer ‘verandert’, begint Valerie zich zorgen te maken. Op de eerste plaats om haar zus, maar ook om het werk dat ze samen doen. Want zij is afhankelijk van haar zus. Zonder de een is er geen show.

Aisha heeft sinds kort een relatie waar niet iedereen om staat te springen. Niek, werkt in de handel, meer is ook niet duidelijk over hem. Totdat hij op een avond door een man wordt meegenomen vanuit het huis van de zussen. Dan krijgen we als lezer steeds meer uitleg.
Aisha heeft in haar prille jeugd veel trauma meegemaakt en hierdoor nemen soms alters haar lichaam en geest over.

We lezen ook vanuit Rixt, zij is officier van justitie en is bezig met een grote zaak. Ze moet veel inspanning leveren om alle ballen hoog te houden. Werk moet vlekkeloos verlopen maar ook moet ze er voor haar kinderen en haar man zijn. Dit gaat niet altijd zonder slag of stoot.

In de zaak van Rixt staat een man centraal El Macho, deze man is onbekend voor iedereen. Weet veel te manipuleren en is erg goed in wat hij doet. Tot op het laatst weet je als lezer niet wie deze persoon is. Toen ik hier achterkwam was ik wel even onder de indruk. Heel goed gezocht.

Een liquidatie in deze zaak zorgt weer voor een andere insteek. Hoe dan ook, alles komt samen

Ik vind hoe de personages met elkaar in aanraking komen mooi gevonden door de auteur. Ergens in het verhaal komen ze met elkaar in contact. De auteur weet de spanning tot op het laatst in het verhaal te verweven.

Meer recensies van Ramonaleest