een ongehoord huwelijk

Ramonaleest 26 augustus 2024
Wanneer Felicity zich tijdens een bal terugtrekt in een bibliotheek komt ze daar James tegen. Echter in deze kringen gehoord het zich niet dat je als alleenstaande met een man bent zonder chaperonne. Dus hier zitten consequenties aan. Zo begint deze historische roman.

James en Felicity komen samen tot een compromis. En zo begint het verhaal langzaam te kabbelen. Ik geniet van de rebelsheid van Felicity. Zij wil wat meer dan voor meiden rond die tijd is toegestaan. En dat maakt dat ze soms mensen tegen zich in het harnas werkt.
Roddels in die tijd konden je maken of breken. En dat komt wel heel goed in dit verhaal naar boven.

De auteur weet op een vrolijke, positieve toon dit verhaal aan ons te brengen. Felicity moet wennen aan het leven dat James en zijn familie leeft. Ze probeert hierin haar weg te vinden, al merk je wel dat ze liever in een bibliotheek zit om te lezen. Ze heeft het niet zo op mensenmassa´s. James probeert het hart van Felicity te veroveren door maar iets te vinden wat ze beiden leuk vinden. En dit zorgt voor veel leuke, grappige situaties.

Ik kreeg door dit verhaal Bridgerton-vibes en dat vond ik helemaal niet erg. Ik vind het leuk om over die tijd te lezen en dan vooral mee te krijgen wat de regels toen waren.

Meer recensies van Ramonaleest