Lichaamstaal

Ramonaleest 26 augustus 2024
Lichaamstaal is het eerste deel met Cassie Raven in de hoofdrol. Zij werkt in een mortuarium. Ze doet dit werk met heel veel liefde en passie. Als er een lichaam binnenkomt behandelt zij deze met respect. Wanneer er echter een lichaam op haar tafel komt waarmee ze een band heeft komt ook gevoel erbij kijken. Het lichaam dat ze moet klaarmaken is dat van haar lerares van vroeger mevrouw E. Ze hebben nog een tijdje contact gehouden, mevrouw E is altijd speciaal voor haar geweest.

Cassie Raven heeft alleen haar oma nog. Haar ouders zijn omgekomen bij de ongeluk. Maar ook voor oma houdt Cassie achter dat ze soms met de doden praat.
Deze communicatie zorgt er soms voor dat ze meer inzicht krijgt in het leven van de overledene. Zij ziet dingen die andere niet zien, zij is zeer oplettend.En nu niet denken, och Ramoon in die dingen geloof ik niet. Ik moet je bekennen dat het in dit verhaal heel leuk verweven is. Het is geen hocus pocus. Ze bijt zich dan ook vast in de zaak van mevrouw E.
Omdat ze natuurlijk overleden mensen verzorgd komt ze ook in aanraking met politie. Nu is haar eerste kennismaking met Flyte niet al te plezierig, maar nadat de dames elkaar een paar keer gesproken hebben krijgen ze respect voor elkaar. Uiteindelijk krijgt Cassie dan ook hulp in haar onderzoek rondom de dood van mevrouw E.

Turner weet de spanning goed in het verhaal te houden. De hoofdstukken zijn van een fijn formaat. We lezen vanuit het perspectief van Cassie maar ook soms vanuit het perspectief van Flyte, de rechercheur. Als je het mij vraagt een goede start van een spannende serie. Ik verwacht van het vervolgdeel veel.

Meer recensies van Ramonaleest