Love, Theoretically

Ramonaleest 26 augustus 2024
We lezen deze roman vanuit Elsie en Jack. Ik vind het personage Elsie echt geweldig. In het dagelijks leven is zijn theoretisch natuurkundige. En om de eindjes aan elkaar te kunnen knopen werkt ze in de avond als nep vriendin. Mannen kunnen haar inhuren om mee te gaan naar feestjes en familie bezoekjes. Er komt geen seks aan te pas, ze gaat puur mee als gezelschap.

Jack werkt ook in de wereld van de natuurkunde. Elsie komt Jack tegen tijdens een sollicitatie. Echter hebben zij zich al eens eerder ontmoet. Dit was toen Elsie mee ging als date van de broer van Jack. Elsie moet zich in bochten wringen om de knappe Jack niet te zeggen waarom Greg haar ingehuurd heeft om mee te gaan als zijn date.

Een heerlijke roman waarin twee mensen die elkaar aantrekkelijk vinden elkaar blijven aantrekken en afstoten. Ze om de hete brei blijven draaien en het zichzelf moeilijker maken dan noodzakelijk is. Elsie wordt in het begin voor mijn gevoel wat naief neergezet, alsof ze niet tevreden is met zichzelf. Maar dit alles is niet waar en uiteindelijk wordt het beeld van dit personage in een positiever daglicht gezet.

Jack heeft een verleden en is daarom tegen liegen. Dit zorgt in het begin voor een behoorlijke kink in de kabel tussen Elsie en Jack. Hij kan erg fel uit de hoek komen. Verder in het verhaal wordt wel aan de lezer uitgelegd waarom hij op deze manier reageert.

Een heerlijke roman waarvan ik genoten heb. Al vond ik de seksscènes in het laatste deel van het verhaal iets over de top. Ik ben niet preuts maar om nu precies uitgelegd te krijgen wat ze gaan doen gaat in mijn ogen te ver.

Meer recensies van Ramonaleest