Over je toeren

Ramonaleest 16 september 2024
Na 8 jaar gaat Sofie weer terug naar Amerika. Daar heeft ze indertijd een jaar gewoond toen ze er als uitwisselingsleerling was. Daar heeft ze haar beste vriendin Aniek leren kennen, en gelukkig ging deze ook mee terug naar Nederland en werd de vriendschap alleen maar hechter. Maar Sofie moest Clayton daar achterlaten. Ze hebben nooit iets gehad, want Sofie had Jeroen thuis zitten. Maar er was wel iets tussen die twee. Dat zag en voelde iedereen.

Op aansporen van Aniek stapt Sofie in het vliegtuig wanneer ze op Facebook zien dat een vriendin van die tijd gaat trouwen. In het vliegtuig ontmoet ze een stugge, arrogante Amerikaanse man. Al snel ergert ze zich zo aan hem, dat ze blij is wanneer het vliegtuig land en ze ieder hun eigen weg kunnen gaan. Helaas blijkt dit niet het verhaal. Deze man gaat naar hetzelfde feest als Sofie. Dylan, zoals hij heet, weet haar te redden maar als tegenhanger moet zij hem deze avond redden. De twee zijn echte tegenpolen, en ik kan je zeggen dat ik dat enorm leuk vind in een verhaal. De irritatie spat van de bladzijdes af. Ik zit helemaal in het verhaal en wil alleen maar door.

En vanuit daar gebeuren er veel dingen. Een roman die zich heel makkelijk laat lezen. De schrijfstijl van Borgen heb ik als prettig ervaren. Ze weet op een leuke manier de personages met elkaar te laten omgaan. Je merkt dat Sofie impulsief kan zijn en dit niet altijd in goede aarde valt. Maar ook Sofie leert. En dat maakt dat ze als personage een groei doormaakt. De personages worden zo uitgewerkt dat je er een goed beeld van kunt maken. Ook de emoties van deze weet de auteur goed neer te zetten. Een feelgood die je in een adem uit wilt lezen, ik heb genoten!

Meer recensies van Ramonaleest