Gruwelijke thriller die vraagt om meer

Een zelfmoordgeval op een station, de dood van een schizofrene man, een vrouw die haar dementerende moeder vermoordt en daarna zichzelf, een verkrachtingsslachtoffer die zichzelf om het leven brengt. Op het eerste oog lijken de zaken niks met elkaar te maken te hebben, totdat inspecteur Cara Elliot erbij betrokken raakt. Cara gelooft niet dat het allemaal zelfmoordgevallen zijn, en besluit haar broer Nate, ex-rechercheur, om hulp te vragen. Samen raken ze verstrikt in een zaak die onoplosbaar lijkt en waar één iemand de touwtjes in handen heeft.

Cara en Nate kennen we natuurlijk nog van het eerste boek van Holland, ‘De Echoman’. Dat was een top boek, zeker als thrillerdebuut. Het verhaal van de personages in dat boek was naar mijn mening dan ook nog niet helemaal afgerond, dus ik was blij om te zien dat Cara en Nate terugkeerden in dit boek, samen met de rest van hun team die we eerder al hebben leren kennen. Hiernaast keren er ook nog een aantal personages terug uit Holland haar tweede boek ‘De 20’. Beide boeken zijn niet nodig om het verhaal van dit boek te begrijpen, maar zorgen er wel voor dat je precies begrijpt wat er met de personages gebeurt. Mocht je ze graag willen lezen, zou ik dat doen voordat je aan ‘De Poppenmeester begint’ aangezien dit boek spoilers bevat over ‘De Echoman’.

Het verhaal is erg heftig, details worden niet verzwegen en het bloed vliegt je om de oren. Precies waar ik van hou. Het zit ook erg goed in elkaar, hoofdstukken worden afgewisseld tussen verschillende interessante personages waar ik na dit boek nog veel meer over wil lezen. De onthulling op het einde was zenuwslopend, en had ik dan ook echt niet aan zien komen. Een klein minpuntje was dat er niet verder geborduurd werd op het einde van ‘De Echoman’, wat ik overigens wel had verwacht. Maar van wat ik heb begrepen, gaat dit verder onderzocht worden in het volgende boek over Cara en Nate, ik kan dus niet wachten!

De Poppenmeester krijgt van mij 5 sterren.

Ik las dit boek voor de World of Thrillers boekenclub. World of Thrillers, bedankt voor dit recensie-exemplaar!

Meer recensies van Raymen van Veldhoven