Vlot boek, maar verbetering is mogelijk

Raymen van Veldhoven 03 september 2024
Harm van Gast runt een ouderwets gezellig bruin café in Amsterdam. Zijn leven is perfect, totdat hij zijn vriendin Imane plots levenloos aantreft in het café. De politie is ervan overtuigd dat Harm dit op zijn geweten heeft, ook al is er praktisch geen bewijs. Het café moet gesloten worden en Harm komt in een nog dieper dal terecht. Al het geluk wat hij kende, is hij compleet verloren. Harm gaat zelf op zoek naar de waarheid, en wordt hierbij ondersteund door meerdere van zijn vrienden. Maar hoe verder hij in zijn onderzoek komt, hoe harder hij gaat twijfelen wie hij nog kan vertrouwen.

Dit was het eerste boek wat ik Charles den Tex heb gelezen, en de mogelijkheid zit er zeker in dat ik zijn andere boeken ook nog eens ga uitproberen. Ik wil hem namelijk nog een tweede kans geven. Van ongeveer 2/3e van het boek heb ik erg genoten, maar hoe verder het boek richting het einde kwam hoe minder ik ging genieten. Er kwam een tamelijk ongeloofwaardige plot wending, die het boek voor mij een stuk minder leuk maakte. De ontknoping van de dader vond ik overigens wel een goede twist die ik niet aan zag komen. Had het boek een ander, geloofwaardiger, einde gehad dan had ik het waarschijnlijk hoger gegeven. Het boek leest wel erg vlot, en ik was er dan ook binnen een paar dagen doorheen.

Een Mooie Dood krijgt van mij 3 sterren

Ik las dit boek voor de World of Thrillers boekenclub. World of Thrillers, bedankt voor dit recensie-exemplaar!

Meer recensies van Raymen van Veldhoven