Wat een dijk van een thriller!

ReadingForTheFunOf.it 04 februari 2024
Digitaal recensie-exemplaar ontvangen van de Crime Compagnie, waarvoor dank!

Wow, wat een goede thriller is dit!!!

Van begin, waarin je een proloog leest dat is geschreven door 'De Copycat', tot het einde waarin pas duidelijk wordt wie er verantwoordelijk voor de moorden. Ik zat er dan ook meteen volledig in!
Ik heb steeds weer andere daders verdacht, ging van de één naar de ander, en soms weer terug naar die ene... En ik wist het gewoonweg niet. Dat zorgde er dan ook voor dat ik dat boek uit moest hebben!
---------------

'Sasja Winters' heeft de enorm populaire serie 'De Maasstadmoorden geschreven, maar nadat het met Sasja slechter ging en er ook bij de uitgever iets gebeurt, besluit ze te stoppen met het afschrijven van deze serie.
Jaren later is Sasja gescheiden, en woont ze met haar 2 kinderen op een vakantiepark.
Op een dag staat politie voor haar deur. Er is een moord gepleegd die zo uit het eerste boek van Sasja komt. Alleen nu is het geen fictie, het gebeurt echt...
Er wordt vervolgens aan Sasja geëist om de serie af te schrijven, of er zullen nog meer slachtoffers vallen!
---------------

Wat een goed boek, van begin tot eind zwaar geboeid gelezen en zelf proberen om erachter te komen wie de daadwerkelijke dader nu is *ik hoef niet bij de recherche, zoveel is wel duidelijk ;-).

Er zitten in dit verhaal vele personages die, qua karakter, niet zo aantrekkelijk overkomen, zo ook Sasja zelf. Ze is psychisch totaal niet in orde, en komt soms ronduit onplezant over als persoon. En toch leefde ik erg mee met haar, met wat er allemaal gebeurde. Angelique Haak heeft haar, en de andere personages, dan ook zeer goed neergezet!

Ik had op mijn verlanglijstje nog staan 'Het Verkeerde Meisje' van deze schrijfster, en na dit te hebben gelezen ga ik dat dan ook zeker doen! De eerste thriller die ik van haar las, smaakt zeker naar meer!
Een dikke 5 sterren!

Meer recensies van ReadingForTheFunOf.it