De Lijst

ReadingForTheFunOf.it 26 februari 2024
Ola en Michael staan op het punt met elkaar te trouwen. Nog maar een maand, en dan is de grote dag!
Tot ze allebei wakker worden en geconfronteerd worden met een stroom aan berichten en links naar 'De Lijst'.

'De Lijst' is een Google doc dat is opgesteld door de slachtoffers van intimidatie en seksueel geweld en in 'De Lijst' worden de daders met naam en daad genoemd. En Michael wordt ook genoemd. Maar hoe zit dat eigenlijk? Michael zegt van niets te weten, maar is dat ook zo? Hoe schuldig is hij eigenlijk? En hoe zit het met de vele andere mannen op deze lijst?
--------------------

Het onderwerp van dit boek is goed gekozen, alleen de uitvoering is niet zo heel goed gedaan.
Er zitten best veel gaten in het plot en dat is jammer. Tevens zijn er veel herhalingen, en daardoor leest het niet zo lekker weg.

Vb: Ola en Michael zijn een stel dat 3 jaar geleden bij elkaar is gekomen en inmiddels zijn ze een Instagram- en hashtagwaardig koppel. Ze zijn het stel dat staat voor 'Black Love'.
Ola heeft op haar werk geen vrienden, ze maakt er een regel van om privé en werk niet te mixen... En niemand op haar werk weet wie haar verloofde is. Maar als dan uitkomt dat Michael op de lijst staat, dan is dat groot nieuws op twitter.
En toch pakt geen van haar collega's dit op...

Zoals ik al zei, het onderwerp is goed gekozen, echt van deze tijd. Met de MeToo beweging en social media. Het is goed dat er meer aandacht voor is, jammer dus dat het niet de juiste toon raakt.
En toch wilde ik blijven doorlezen, want hoe zit het nou met Michael? Heeft hij nou wel gedaan wat er op 'De Lijst' staat, of toch niet?

*Dank aan Boekinfluencers en Uitgeverij Cargo voor de mogelijkheid om dit boek te mogen lezen en recenseren.*

Meer recensies van ReadingForTheFunOf.it