Wat een heerlijk en mooi boek!

Ik was heel erg benieuwd naar dit boek, het werd aangeprezen als boek dat in de categorie van 'De Nachtbibliotheek' valt, en dat boek vond ik geweldig!

'De Verborgen Boekwinkel gaat over 3 personen met ieder hun eigen verhaal.
Opaline, die we leren kennen in het verleden, in 1921. En Martha en Henry, die we leren kennen in het heden.
De hoofdstukken worden steeds afgewisseld met steeds weer een ander perspectief, afgewisseld door de eerder genoemde personages.

Opaline is op de vlucht voor haar familie en een uithuwelijking, en ze vindt een prachtig pand en begint daar haar droom, een boekwinkel.

Martha is ook op de vlucht, voor haar geweldadige man, en ze vindt rust en een onderdak bij Madame Bowden door als inwonend huishoudster aan de slag te gaan.
Ze ontmoet op een dag Henry, een academicus die op zoek is naar een verloren manuscript van Emily Brontë, en dat moet te vinden zijn in een historische boekwinkel. Alleen de boekwinkel zelf is nergens te vinden.
Martha besluit Henry te helpen.
Wat volgt is een zoektocht naar de verborgen winkel, maar tevens naar geluk, liefde en je plek vinden op deze wereld.
---------------

Ik heb heel erg genoten van dit verhaal. Je springt steeds over van verleden naar heden, en leest het, zoals ik al aangaf, vanuit 3 perspectieven.
Het is heerlijk om de vele hints te lezen naar bekende werken en de Brontë zussen.

In dit boek zul je veel liefde tegenkomen, liefde voor boeken, liefde voor een ander én zelfliefde! Ook komen er zwaardere onderwerpen aan bod. O.a. mental health en ook wordt er geschreven over de en het verliezen van een kind.

Er gebeurt zoveel in dit boek, zoveel moois om te lezen. En ik heb het dan ook met plezier gelezen! *Ik zou zelf ook graag een verborgen boekwinkel willen hebben :-)
4 ⭐⭐⭐⭐

Meer recensies van ReadingForTheFunOf.it