Een bakkerij in Parijs

2 vrouwen, Lisette en Micheline, allebei in tijden van oorlog, maar toch 2 generaties van elkaar verwijderd.

We volgen Lisette in 1870 wanneer Parijs wordt belegerd door de Pruisen. Lisette merkt hier niet zoveel van omdat ze bij haar ouders in een Luxe herenhuis woont. Maar dan komt ze Theo tegen, Theodore Fournier, een revolutionair. En hij is precies wat ze zoekt in een man, ook al hebben haar ouders daar heel andere gedachten over.
Ze verlaat huis en haard om bij haar nieuwe liefde te kunnen zijn.

In 1946, wanneer de Tweede Wereldoorlog voorbij is, probeert Micheline zo goed en kwaad als het kan voor haar zusjes te zorgen. Haar vader is overleden tijdens de oorlog en haar moeder is vermist geraakt.
Leuke plus, de verscheidene recepten van heerlijke Franse baksels die je door dit boek heen kunt vinden.

Meer recensies van Manonreadsforthefunofit