Jammer dat het zo kort was :-)

Via de leesclub met Inge (#samenlezenweIngevanProoijen) hebben we 'Waar is Ivy' gelezen. Dit ebook werd beschikbaar gesteld door De Verhalenfabriek.

Waar is Ivy gaat over Lizzy, de alleenstaande moeder van Ivy. Tijdens de zwangerschap is Lizzy naar Nederland verhuisd. Ze vind werk, maar het betaald maar net de rekeningen. Het zware werk, de onregelmatige werktijden, de zorg voor Ivy en de gebroken nachten, ze breken Lizzy op.
Om het wat van zich af te schrijven en hopelijk wat herkenning te vinden, plaatst ze gedurende een gebroken nacht een post op Instagram.
Wanneer Lizzy de volgende ochtend wakker wordt, staat haar telefoon vol met meldingen van Instagram. Hordes nieuwe volgers, reacties van herkenning. En zo rolt Lizzy uiteindelijk in de rol van influencer. Ze sluit zichzelf aan bij een agentschap die haar helpen met sponsorschappen en haar content kunnen begeleiden.
Steeds vaker krijgt Lizzy nare reacties van de zogeheten moedermaffia en ook bedreigingen komen steeds vaker voor.
Lizzy besluit dat het tijd is te stoppen. Maar nog voordat ze dat kan doen is tijdens hun middagslaapje Ivy ineens verdwenen! Lizzy raakt helemaal in paniek! Waar is Ivy?

----------------------------------

Deze novelle is zo fijn geschreven. Vanaf het begin zit je er goed in en ik las hem daarom ook in 1 ruk uit!
Het wordt best spannend in de zoektocht naar baby Ivy, en dat is knap gedaan aangezien dit verhaal net 100 pagina's bevat.
Ik vond het goed beschreven wat, in deze huidige tijd met social media, er allemaal van je kan worden verwacht, wat er op je af kan komen als je ineens viral gaat en wat daaruit voort kan komen.
Ik vind zeker dat dit verhaal ook makkelijk een volwaardige thriller van rond de 300 pagina's had kunnen zijn, daarvoor zit er zeker potentie in.

Meer recensies van ReadingForTheFunOf.it