Bundel vol parels

Remco Houtepen 26 april 2021 Boekverkoper
Dames in zwaar weer

De Nachtwacht is een uitzonderlijk knap en groots werk, je kunt er uren naar kijken naar al die details. Toch zijn er vele schilderijen van kleiner formaat die ons ook verleiden, ons vertederen, ons doen onderdompelen in schoonheid, ons doen glimlachen, doen nadenken, doen verrassen, het leven doen voelen.

Zie die kleinere panelen als korte verhalen. In deze bundel van Nienke Van Opstal, Dames in zwaar weer, word je als lezer verleid door de fijne lichte fijne stijl, vertedering, schoonheid, een glimlach, een overpeinzing, een verrassende wending, de frisheid.

Dames in zwaar weer kent lichte en zware thema's maar zo gebracht dat het de lezer even weghaalt uit de dag van vandaag.
Heerlijk.

Mensen leer genieten van korte verhalen! Echt een grote roman is prachtig, maar wissel het af, ontdek de schoonheid van het korte verhaal, ervaar hoe ook zo'n kort verhaal je rijkelijk vult.

En dan een compliment aan de uitgever, fijn gebonden, mooi stofomslag, mooi papier, fijne letter. Het geheel klopt.

Meer recensies van Remco Houtepen