Wat heb ik genoten!

Remco Houtepen 26 oktober 2020 Boekverkoper
'Waren de Goden Kosmonauten' van Eric von Däniken was toen ik in de jaren negentig van de vorige eeuw in een academische boekhandel ging werken een steadyseller, ik herhaal in een academische boekhandel. Al meer dan 50 jaar inmiddels is dit boek zeer populair.

Waren de Goden Kosmonauten. Jeroen Windmeijer, oud Godsdienstleraar, Cultureel Antropoloog weet vanuit deze gedachte een heerlijke thriller te weven waar feit en fictie voor de lezer op kunstige wijze samenvallen.

Door de ogen van Luz en Angel gaan we mee in een fantastisch spannend avontuur. Midden in de woestijn van Peru vinden zij een uitgedroogde man die wartaal uitslaat. 'Het oog! Waar zijn de doden!' Aantekeningen over Hemelse bezoekers, citaten uit het Bijbelboek Genesis. En dan verdwijnt de man opeens uit het ziekenhuis.

Het is heerlijk hoe Jeroen je meeneemt in een alternatieve lezing van de geschiedenis, hoe hij de bijbel, oude tradities gebruikt om het bezoek van op de mens gelijkende Goden geloofwaardig te maken. Meerdere malen zocht ik mijn toevlucht tot Google om wat ik las te kunnen ontkrachten, soms met succes, soms ook juist niet. Zo werd dit boek, de Genesissleutel een heerlijke multimediale ervaring. Een verhaal dat doorsuist in mijn aderen.

Wow! Wat een achtbaan. Een heerlijk spannend avontuur. Windmeijer heeft een bijna klassieke vertelstem, hoewel de hoofdstukken kort zijn neemt hij de tijd om jou te verleiden mee te gaan in de wereld van UFO's en Goden. Nee geen sneltrein bij Jeroen, nee de toon is charmant, aangenaam.
Applaus Jeroen Windmeijer, diepe buiging. Dank, wat heb ik genoten.

De offers vond ik al steengoed, ik zei toen misschien wel zijn beste tot nu toe, maar De Genesissleutel is misschien nog wel beter mensen.
Lees!

Meer recensies van Remco Houtepen