Broeierig. Spannend.

Remco Houtepen 09 maart 2020 Boekverkoper
Een politiethriller van de bovenste plank.
Bailey laat de lezer beetje bij beetje kennis maken met Gemma Woodstock, rechercheur in een stikheet stadje in Australië. Een moord, herinneringen, geheimen, het verleden blijkt niet vergeten, haalt haar in. Geen snelle korte hoofstukken die je doen vergeten te ademen. Nee Bailey voert je langzaam, beetje bij beetje en houdt je vast. Intelligente wendingen houden je in de greep. Karakters worden echte mensen. Ingrediënten die een heerlijk spannende broeierige intelligente thriller vormen waarin je gedreven blijft meepuzzelen, op zoek naar de dader. En oh wat jammer als het zover is. Je afscheid neemt van het verhaal, van Gemma.

Down Under verkozen tot beste thriller debuut. Ik kan me dat wel voorstellen.
Ik kan niet wachten op de volgende 'Gemma Woodstock-thriler', 'in de donkere nacht'.

Meer recensies van Remco Houtepen