Ingenieuze thriller

Remco Houtepen 06 april 2021 Boekverkoper
Tot nu toe vond ik de Genesissleutel de beste Windmeijer tot nu toe. Hoewel ik de Leidse trilogie al erg goed vond, denk ik dat Jeroen Windmeijer echt een opgaande lijn heeft gevonden. Van De offers heb ik trouwens ook echt genoten. Windmeijer verweeft kennis met een meeslepend verhaal. Wat mij aanspreekt in de stijl is dat hij een klassieke suspense toon weet te pakken zonder dat het ouderwets is.
Het Isis geheim, zijn eerste thriller samen met Jacon Slavenburg leek mij in eerste instantie een tussendoortje, niet slecht maar het was toch iets nieuws, ik weet niet wat maar hier en daar liep het misschien minder soepel, was het nog wat zoeken van deze twee schrijvers? Het Evacomplex echter. Wow, heel anders dan de Genesissleutel natuurlijk, een heel ander plot. Wat een heerlijk verhaal, irritante wendingen die je volledig verwarren, veel kennis op fijne interessante wijze gebracht, en de conversaties in het boek, ja die zijn echt zo natuurlijk, de karakters ontzettend knappe creaties, geen karikaturen gewoon ijzersterk.
Inhoudelijk ga ik er niets over zeggen, dat zou zonde zijn. Wat ik er nog over wil zeggen, het Evacomplex is ingenieuze whodunit van het hoogste niveau, lees!

Meer recensies van Remco Houtepen