Leve het kortverhaal!

Remco Houtepen 09 februari 2022 Boekverkoper
Stellweg heeft een bijzondere stijl. Het neigt door het gebruik van soms wat uit de roulatie geraakte woorden naar ouderwets, zonder dat echt te zijn. Hij creëert een aangename intimiteit tussen de lezer en de letters, de verhalen zijn bijzonder, de hoofdpersonen buitenbeentjes en zijn verhalen herbergen zowel een donkere als een hilarische kant, de werelden die hij schept roepen herkenning op en tevens vervreemding. Daarbij laten zij zich steevast in meerdere lagen lezen, maar ook als je dit niet meteen ziet zullen de verhalen je met grote vaart meenemen.

Ja Carl Stellweg heeft mij meer dan geboeid met 'Het verbond tegen meedogenloos mooie jongens - en andere verhalen'. Leve het kortverhaal! Leve deze bundel! Leve Stellweg!

Meer recensies van Remco Houtepen