Och mensen als de zomer zo goed wordt als dit boek!

Remco Houtepen 21 mei 2023 Boekverkoper
Stel je eens voor. Je ligt op het strand. Het is stikheet. Je huid zo rood als een garnaal. Het brandt. Het zand schuurt. Het is zeer onprettig. Maar toch, er is iets waardoor jij liggen blijft. Zo is dit boek. Dit verhaal. Het brandt, het schuurt, maar je leest door.
Leonard, vreemde eend in de bijt, een onzekere puber, is op vakantie in Frankrijk met zijn ouders, een camping aan de zee, het is bloedheet. Zijn leeftijdsgenoten zijn op zoek naar genot, zijn verliefd, dronken. Leonard niet, wanneer hij op een onverwachte situatie stuit neemt hij een beslissing die niet meer terug te draaien valt. Wat nu? Jestin pakt je in zijn alom terecht bejubelde debuut bij de hand in een ongemakkelijk, hard maar toch vooral ook mooi verhaal. Twijfel je nog, ga naar de boekhandel, lees de eerste halve pagina, en ik kan mij niet voorstellen dat je niet meteen naar de kassa rent om het boek aan te schaffen en meteen verder te lezen. Och mensen, als de zomer zo goed wordt als dit boek!

Prix de la Vocation en de Prix Femina des lycéens.
Vertaald uit het Frans.
Uitgeverij Koppernik