De bigamist

Renate 12 juni 2024 Hebban Team
De bigamist van Rona Halsall is een thriller met een cover die je nieuwsgierig maakt.
Het verhaal gaat over Emma, als Emma zwanger is van Sam gebeuren er allemaal vreemde dingen en vraagt ze zich af of Sam wel de man is die hij zegt dat hij is.
Steeds gebeurd er weer wat en als lezer denk je dan het zit zo, maar dan is er weer een totale mindfuck waardoor het verhaal een totaal andere kant opgaat.

Het verhaal heeft een originele verhaallijn, en door de plotwendingen is het een origineel verhaal.
Ze wil alleen zoveel met dit verhaal waardoor het gewoon te is voor dit verhaal.
Ook miste ik de spanning, ik verwachte een spannende psychologische thriller, maar die kreeg ik niet, het verhaal kwam langzaam opgang en zeker in het begin zat er nog weinig spanning in. Dat werd naar het einde toe wel beter, maar toen was het boek al bijna uit.

Halsall heeft wel een fijne schrijfstijl, dus het boek leest wel prettig weg, ook heeft ze een beeldende schrijfstijl waardoor je wel voor je ziet wat er allemaal gebeurd. Ze verteld het verhaal vanuit Emma, Sam en Faith, hierdoor krijgen ze iets meer body, al blijven ze oppervlakkig en daardoor deden de personages mij niet zoveel, niet dat je perse een band moet hebben met de personages, maar soms pakt een boek je daardoor juist meer.

Het was gewoon niet mijn verhaal, misschien dat als ik hem op een ander moment had gelezen ik er anders over zou denken, het is zeker geen slecht boek, maar het was niet mijn boek.
Kan mijn vinger er niet opleggen waarom, want het boek geeft wat het je belooft een hoop plottwisten.
En dat het er veel zijn dat is zeker zo, je wordt steeds heen en weer geslingerd tussen hoe je nou denkt hoe het zit.
Om uiteindelijk toch nog verrast te zijn, dat vind ik dan toch ook wel knap van Rona Halsall dat ze mij nog echt heeft laten verrassen.

De bigamist is een thriller waar je van zal houden of gewoon totaal niet, ben je een groot liefhebber van psychologische thrillers dan is dat vast een boek waar je wel van geniet.

2,5 ster

Meer recensies van Renate