De handlanger

Renate 23 juni 2023 Hebban Team
De handlanger van Steve Cavanagh is alweer het zevende deel rond de advocaat Eddie Flynn.
In de handlanger staan Flynn en zijn team Carrie Miller bij, die ervan wordt beschuldigd betrokken te zijn bij de seriemoordenaar de Zandman waarvan ze vrij zeker zijn dat haar man Daniel Miller achter die gruwelijke moorden zit.

De schrijfstijl is zoals gewend van Cavanagh ook dit boek weer heel goed, hij neemt je steeds mee in het verhaal vanuit de korte hoofdstukken die worden verteld vanuit de personages.
Wat ook goed aangegeven staat boven het hoofdstuk, al moet je daardoor wel eventjes opletten.
De vele wisselingen maken ook dat je echt continu op het verkeerde been wordt gezet maar ook dat je dit verhaal met veel snelheid leest, omdat je ook gewoon benieuwd bent, hoe het verder gaat met Carrie maar vooral ook met Eddie zijn team nu die weer onder zo'n hoge druk moeten presteren.
Ook is hij heel goed om het verhaal zo neer te zetten, dat hoe gruwelijk en bizar ook, het toch ook nog geloofwaardig blijft.

Het verhaal zit filmisch in elkaar, waardoor je het verhaal tijdens het lezen ook goed voor je ziet.
Soms denk je na een tijdje nu weet ik wel hoe het zit, maar dan gooit hij er weer een plottwist tegen aan waardoor je toch weer heel anders denkt over het kat en muis spel wat Flynn en de Zandman.

Met het laat beginnen met het lezen van deze reeks heb ik toch wel het gevoel dat ik al jaren wat heb gemist, Na advocaat van de duivel is dit pas het tweede boek wat ik van Cavanagh las, maar hij heeft er zeker een fan bij.
Dit gaat niet het laatste boek zijn wat ik van hem ga lezen,
Mocht je een verrassend spannende thriller willen lezen, dan zijn de boeken van Cavanagh zeker iets voor jou!

Meer recensies van Renate