Good material

Renate 03 september 2024 Hebban Team
Good material van Dolly Alderton gaat over Andy, Andy zijn relatie is net over met Jen en daar heeft hij het moeilijk mee, vooral ook omdat hij het totaal niet had verwacht.
In het begin vond ik het echt een heel leuk, herkenbaar en grappig boek, moest ook lachen om Andy, maar dat bleef helaas niet, vond dat hij teveel bleef hangen in het verleden en vond de grapjes minder leuk. Waardoor het ook voor mij langdradig werd
Het kon mij een tijdje niet meer pakken in het verhaal tot er weer echt wat gebeurde waardoor ik het
weer makkelijker las.

Ik ben dan ook niet heel erg enthousiast maar ook niet heel erg teleurgesteld, had het wel grappiger verwacht, die verwachting is dan ook niet uitgekomen.
Het was verder een verhaal waar de een gewoon meer van geniet dan de ander.
Eerlijk is eerlijk het is toch ook knap van een schrijfster dat ze het voor elkaar krijgt dat je je echt gaat ergeren aan het hoofdpersonage, al had hij ook zijn goede kanten, maar snapte al lezende echt dat Jen hem had gedumpt.
De lijstjes van Andy die vond ik dan wel weer grappig want ondanks dat hij veel medelijden met zichzelf had, had hij wel zelfspot.

De schrijfstijl was prima en door dat het niet echt lange hoofdstukken waren kun je het zo weglezen, want in het begin en aan het einde las het wel echt fijn.
Je kunt je zeker herkennen in de trekjes van de echte mannenvrienden groep van Andy, de trekjes van Jen en ook van Andy is wel zo neergezet dat je gelooft dat hij echt is.
Ze heeft de personages dan ook menselijk en herkenbaar neergezet. En de mannen ook echt als mannen, die gewoon anders in elkaar zitten als ons vrouwen, dat mannelijke perspectief dat heeft ze goed neergezet.
Een verhaal wat er voor zorgde dat het liedje Als ze er niet is van De Dijk continu in mijn hoofd afspeelde.

De een zal dit boek in een stuk heel fijn doorlezen en bij de ander zal het lezen een periode wat moeizamer gaan maar zet door en je wordt uiteindelijk toch weer positief verrast.
Een boek waar je ook positieve lessen uithaalt en dat is natuurlijk altijd een win-win situatie!!

Meer recensies van Renate