Niet lullen maar pellen

Gary Veerman heeft het boek Ou en Nieuw geschreven.
Ik werd meteen in het verhaal gezogen. Ze schrijft heel beeldend. Het is een ontroerend,maar romantische verhaal. Het verhaal wordt heel beeldend omschreven.
Angel is 1 van de overlevende van de brand in Volendam tijdens Oud en Nieuw. Haar lichamelijke herstel verloopt goed. Maar haar psychische herstel niet. Ze houdt haar depressie verborgen voor het dorp. Waar roddel en achterklap bestaat.
Tot het niet meer gaat en ze een groepstherapie gaat volgen. Ze komt zichzelf tegen.
Op een dag vindt ze het dagboek van haar overgrootmoeder Grietje. Een sterke vrouw die haar eigen gang gaat. Grietje raakt zwanger van een Amerikaanse schilder, genaamd Benjamin. Hij keert terug naar Amerika en Grietje trouwt met jeugdvriend voor haar dochter.
Angel herstelt psychisch en gaat op zoek naar haar Amerikaanse familie. Ze gaat psychologie studeren. Ze ontmoet in Amsterdam de achterkleinzoon, Troy, van Benjamin. ze gaan samen op zoek naar antwoorden.
Maken ze de droom van Grietje en Benjamin werkelijkheid?
Ik ben blij dat ik dit boek heb mogen lezen. Het heeft veel indruk op me gemaakt.

Meer recensies van Rianne van der Meer