Mexico

Ik mocht dit boek van Harper Collins en World of Romance voor uit lezen:
De bloemen dochters van Tessa Collins.
Mijn dank hiervoor.

De kaft trekt me aan. De bloemen en rotsen en strandje. Met de zee. Ik blijf kijken. Ik zie elke x iets nieuws. Maar het gaat natuurlijk om de inhoud.
Tessa schrijft het verhaal vlot. Ik waande me in het verhaal. Alleen komen in het begin veel namen op je af. Dat vond ik verwarrend. Maar het hield me niet tegen om verder te lezen. Blij toe.
Het boek speelt zich af in Cornwell en Mexico. Je leert het nodige over de Mexicaanse cultuur. En over de Maya's. Ook de schilderes Frieda Kahlo wordt genoemd en mijn interesse is gewekt in haar.
Het verhaal speelt zich af in het heden, Dalia en het verleden, Camellia.
Ik verklap niet meer over het verhaal. Lees de achterflap. En ik raad het boek zeker aan.
Het boek triggerde me ook een beetje daar mijn dochter geen contact met me wil. En daardoor onthoudt ze het contact met mijn kleindochter.
Ik waande me echt in het verhaal. Tessa omschrijft alles en iedereen heel beeldend. Geweldig.
Kunnen schilderen en pottenbakken lijkt me heerlijk te kunnen. Om daar je gevoel in te leggen.
Ik kijk uit naar het volgende boek van deze serie die ik graag proef wil lezen of vooruit wil lezen.

Meer recensies van Rianne van der Meer