Goed verhaal

In een inrichting waar de ergste soort geesteszieke criminelen zitten opgesloten gaan Connie Woolwine, een Forensisch psycholoog en Brodie Baarda, een inspecteur aan de slag om een kidnapping van een kind op te lossen.
Het is van het hoogste belang dat deze zaak snel wordt opgelost, anders zou het ontvoerde kind zomaar kunnen sterven.
Brodie wordt opgenomen als Patiënt B en Connie als zijn behandelend psycholoog om te kijken of B in deze inrichting geplaatst kan worden.
Op deze manier heeft Connie toegang tot alle criminelen EN verplegend personeel zodat er misschien een eind aan de ontvoering gemaakt kan worden en de schuldige achterhaald wordt.
Nu heb ik het eerste deel van deze serie van Helen Fields ook gelezen dus ik wist wel wat van de werkwijze van deze Connie.
Toch was ik niet helemaal onder de indruk van het begin totdat na 2 bladzijde wat meer details kwamen over deze kidnapping en dat ......Nou, het deed mij denken aan het vroegere werk van Karin Slaughter.
Gruwelijk en wreed.
Verspreidt door dit boek komen nog een paar van dit soort gevallen voor en.....
voor een thriller liefhebber echt iets om van te gaan watertanden.
En dat doet Helen Fields erg goed in deze thriller. Spanningsboog is erg hoog, zeker met de introductie van in totaal 6 levensgevaarlijke en dodelijke criminelen die allemaal hun verhaal hebben, de één nog gruwelijker dan de andere.
En dat schept hoge verwachtingen voor de climax.
En daar zat voor mij net de kruk. Het maakte op mij geen indruk. Het voelde een beetje als slepend en met de haren erbij getrokken.
Wat de schrijfster dan wel weer goed doet is een aantal verhaallijnen ophouden waarop in latere boeken nog terug gekomen kan worden.
En die zal ik zeker aanschaffen.
Op Hebban las ik dat in Januari 25 het derde deel "Project M" al in de steigers staat. Als je niet kunt wachten is er altijd nog de Engelse versie "Project K " die al verschenen is. Let wel op, is geen vervolg maar een op zichzelf staand verhaal.

Meer recensies van richard clarisse