Veel....erg veel!!!

richard clarisse 10 augustus 2024
Doordat ik compulsief boeken koop en bestel kreeg ik een notificatie van de boekhandelaar dat dit boek voor mij klaar lag.
Een dik boek van 468 blz, kleine print en lange hoofdstukken.
Reden voor bestelling is dat ik de plaats New Orleans ken en ook de originaliteit van het hele gegeven.
Het boek opent met een behoorlijke proloog waarin de voornaam van de dader al naar voren komt.
En gek genoeg is dat absoluut geen probleem.
De weg die leidt naar de moordenaar is veel interessanter; zeker door de hoofdrolspelers die zelf het nodige hebben meegewerkt en nog doormaken.
Dolores Redondo maakt een geweldige karakterstudie van de hoofdrolspelers.
Wat wel enigzins tegenviel was het feit dat er redelijk vaak korte uitstappen naar het verleden gemaakt werden zonder dat dat werd aangegeven. Echt even je hoofd erbij houden waar je nu weer zat.
En ik heb het boek vol enthousiasme gelezen, tot ongeveer 100 pagina's voor het einde.
De schrijfster laat dan het, tot dan boeiend verhaal los om zich totaal te verliezen in een zijlijn die ik niet anders kan benoemen dan grotesk.
Dan gebeurt er iets met één van de hoofdrolspelers waar ik niet overheen kon stappen zodat ik door het boek geraasd ben tot het einde.
Toch ben ik wel van plan om Dolores Redondo nog een kans te geven.
Afwachten dus maar.

Meer recensies van richard clarisse