Let op je verwachtingen.....

Eind vorig jaar had ik op een site gelezen dat Jo Nesbo's volgende boek een horror roman zou zijn. Nu ben ik daar een enorme fan van dus had hoge verwachtingen.
Een maand later las ik dat het een horror roman voor de jeugd zou worden dus mijn interesse nam gelijk af.
Echter had ik het boek al in bestelling gezet en van de week kreeg ik een notificatie dat het boek op mij lag te wachten.
Richard is er op een dag getuige van hoe zijn vriend in een telefooncel in het bos voor zijn ogen verdwijnt.
Wat dan volgt is een avontuurlijke rit waar niets is wat het lijkt.
Wat Jo Nesbo hier geschreven heeft is een boek wat meerdere genres overstijgt. Ja, er zitten horror achtige elementen in maar is ook zeer zeker een coming of age verhaal waarna het meer afstevent op een psychologische roman.
Tijdens het lezen heb ik mij meerdere keren afgevraagd wat ik nu eigenlijk aan het lezen was; af en toe was het heel verwarrend maar op de één of andere manier had dit boek mij in haar greep en ik kon niet anders dan doorlezen. Gelukkig is het niet een al te lijvige roman want ik weet niet of Jo Nesbo mij dan nog betrokken had kunnen houden bij het verhaal. Er gebeurt heel erg veel in dit boek en de schrijver vraagt veel van zijn lezers.
Als je je verwachtingen bijstelt en dit boek de kans geeft om, nadat je het uit hebt, even te laten door sudderen kom je tot de conclusie dat de schrijver hier een huzarenstukje heeft afgeleverd dat genres overstijgt.

Meer recensies van richard clarisse