Aardig

Heel eerlijk gezegd heb ik nog nooit een verhaal van Shari Lapena gelezen. De synopsis trok mij over de streep.
Stanhope is een veilige buurt met buren die elkaar kennen en respectabel zijn.
Als op een dag de eigenzinnige Avery Wooler verdwijnt vervaagt de façade en blijken heel wat mensen geheimen te hebben die verborgen dienen te blijven.
Dit is geen dik boek, het verhaal omspant 283 bladzijden en gedurende de helft weet de auteur de spanningsboog goed gespannen te houden. Karaktertekeningen van ( hoofd ) personages zijn goed en de vertwijfeling waar de familie Wooler in terecht komt is erg goed neergezet.
Als halverwege het verhaal duidelijk wordt wat er aan de hand is zakt het verhaal behoorlijk in. Van het oorspronkelijke "Wat is er met Avery gebeurd? " wordt het ineens "Wat is Avery voor een meisje? ".
Mijn grootste teleurstelling is het feit dat er absoluut geen spanning meer in het verhaal zit na pagina 187. Het kabbelt maar door en de thriller verandert hierdoor in een roman waar de mentale gesteldheid van de karakters belangrijker is dan de spanning.
De "twist" op het einde heb ik nog even na moeten lezen want het klopt niet.
Een twist is m.i. iets wat je totaal niet verwacht en het verhaal doet kantelen.
In dit verhaal wordt de suggestie van een twist gewekt terwijl er in het verhaal toch echt heel duidelijk staat wat er gebeurd is. Of misschien heb ik er wel teveel in gelezen.
Ik heb mij prima vermaakt met dit boek maar ik ben niet geprikkeld om meer verhalen van deze auteur tot mij te nemen.

Meer recensies van richard clarisse