Vermoeiend maar de moeite waard.

Deze boeken al regelmatig gespot bij de boekhandelaar maar er nooit één aangeschaft. En als nr 6 verschijnt denk ik; "Laat maar ".
Nu wilt het toeval dat de hele reeks, behalve nr 9 in de aanbieding is; 3 halen , 2 betalen a € 15 per stuk dus ik heb de hele serie aangeschaft.
Er wordt een lichaam van een 16 jarige jongen aangetroffen in een moerassig gebied. Het lijkt een rituele moord maar blijkt later een cover- up te zijn.
Een team van rechercheurs en een psycholoog gaan hun best doen om dit mysterie te ontrafelen.
Redelijk lange hoofdstukken, 474 pagina's en het eerste deel van een serie.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat er echt een heleboel mensen geïntroduceerd worden. En allemaal zijn ze op één of andere manier met elkaar verbonden.
Begrijp mij niet verkeerd; het boek beschrijft de onderlinge samenhang tussen de hoofdrolspelers erg goed en de dialogen zijn erg scherp en geloofwaardig....maar het is erg veel.
Voor mij had dit meer weg van karakterstudies van de hoofdpersonages dan een ouderwetse thriller waar je continu op het randje van je stoel zit.
Ja , er is een gruwelijke moord gepleegd maar daar blijft het bij. Het schrijversduo beschrijft hier de weg naar de oplossing van dit mysterie en laat daar geen misverstand over bestaan; dat zit zeer goed in elkaar.
Maar het feit dat er zoveel karakters geïntroduceerd moesten worden beperken dit duo ook enigszins.
Maar ik heb het idee dat het grondwerk nu gelegd is en dat de schrijvers in de volgende delen helemaal los kunnen gaan daar je de karakters al een beetje kent...en er zat echt een waanzinnige twist in die ik niet zag aankomen.
Gedurende het lezen van dit verhaal moest ik erg denken aan de boeken van Michael Robotham met Joseph O'Loughlin in de hoofdrol. De psycholoog in dit boek, Sebastian Bergman heeft erg veel van hem weg.
Maar goed, ik heb nu de meeste delen in bezit en kan dus aan dit Hjort Rosenfeldt avontuur gaan beginnen.

Meer recensies van richard clarisse