Verschillende schrijvers nemen je mee naar die ene zomer

Rita Leyman 19 september 2024
Marceline de Waard organiseerde al vier succesvolle edities van haar zomerschrijfwedstrijd. Ook dit jaar wou ze haar podium van haar zondagverhalen delen met andere schrijvers. Dit resulteerde in het boek 'Verhalen over die ene zomer'
Dit boekje bevat 16 korte verhalen geschreven door bekende en minder bekende auteurs.
In het begin van het boekje kunnen we van elk verhaal het juryrapport lezen. Elk verhaal eindigt met een korte voorstelling van de auteur.
Het zijn verrassende, korte verhalen met verschillende thema's. Het ene verhaal leest vlotter dan het andere.
Soms had ik het gevoel dat het verhaal te kort was, ik wou dat het verhaal langer duurde en bleef een beetje op mijn honger zitten.
Ook al ben ik niet zo'n grote fan van heel korte verhalen toch heb ik door dit boekje een aantal voor mij onbekende auteurs ontdekt.
'Verhalen over die ene zomer' is een boekje dat zich uitstekend leent om tussendoor gauw eens een verhaaltje te lezen. Het deed me denken aan de boekjes van één verhaaltje voor het slapen gaan.
Een echte aanrader!

Meer recensies van Rita Leyman