Historische roman of toch een feelgood?

Robins.moedt 22 juli 2024

De vrouwen van het Grand Hôtel wordt gepresenteerd als een historische roman. Dit is het ook zeker wel als je kijkt naar de kwalificaties van een historische roman. Echter is het naar mijn mening ook een verkapt feelgood boek.

Het verhaal heeft sterke vrouwen, een goede setting in een groots hotel, drama en romances en dat alles gebaseerd op een waargebeurd verhaal uit de geschiedenis.

Conclusie
De vrouwen van het Grand Hôtel is een mooi en liefdevol boek over de emancipatie van de vrouw, een found family in het prachtige hotel en de drama van het dagelijkse leven in die tijd en het huidige. `
Een aanrader voor feelgoodlezers die wel kunnen genieten van wat geschiedenis en voor de historische roman lezers die het feelgood gevoel wel kunnen waarderen.

Meer recensies van Robins.moedt