Gouden recept

Robins.moedt 07 augustus 2024
Crawford
Nathaniel is een jonge journalist. Makkelijk heeft hij het niet, gezien zijn beste vriendin afgelopen jaar is overleden en hij haar elke dag nog mist. Hierdoor heeft Nathaniel niet veel op zijn schrijversstoel gezeten en moet hij van zijn baas met een ware scoop komen.
Zijn nieuwe scoop heeft hij gevonden, namelijk Crawford. De knappe, maar vooral mega rijke erfgenaam. Tenminste dat is hoe de journalistiek en dus Nathaniel hem ziet. Echter blijkt er meer schuil te gaan achter het knappe gezicht van deze high society playboy.
Echter zit Nathaniel op het moment dat hij daar achterkomt al verwikkeld in zijn eigen leugens…

Gouden geheim
Wouter heeft een prettige schrijfstijl waarmee hij je soepeltjes door het verhaal mee neemt. Nathaniel is een personage waar je je als lezer al snel mee kan identificeren en in kan verplaatsen. De vriendschap met zijn overleden vriendin en de herinneringen hieraan zorgen ervoor dat je Nathaniel beter leert kennen. Het verhaal bevat romantiek, drama, maar ook humor. Dit maakt het een luchtig boek, een feelgood. De spanning wordt gedurende het verhaal goed opgebouwd wat maakt dat het lastig is om ‘Gouden geheim’ weg te leggen.
Wouter is een ware woordtovenaar. De combinaties van de meest simpele woorden weet Wouter in dit verhaal lading te geven, winst valt wellicht nog te behalen in de zinsopbouw en de taalcontrole, maar dit wordt wellicht nog gedaan alvorens de paperback uitkomt!
Ik kan niet wachten om deze parel aan mijn boekenkast toe te voegen, en ik hoop dat de volgende delen snel volgen!

Conclusie
Gouden geheim.
Een geheim recept van Wouter Rozema wat liefde, spanning, drama, humor, high society, queer personages, London en een plot bevat waar je ‘u tegen zegt’. (Iets wat ik je zeker zou aanraden wanneer je je in de High society begeeft).
Genoten van dit eerste deel, en zeer benieuwd naar het tweede!

‘Dat spijt van spijt de domste vorm van spijt is die er bestaat’

Meer recensies van Robins.moedt