Helemaal van slag

Robins.moedt 10 oktober 2024
Helemaal van slag ‘Rock&Flirt boek 2’ - Kristie Raaijmakers @kristieraaijmakers

Danique is dertig jaar oud en muziekdocent op een middelbare school. Wanneer haar vriend Glenn, met wie ze al vijftien jaar samen is, haar na een romantisch etentje vertelt dat hij haar grootste wens niet in vervulling kan laten gaan, staat haar toekomst op losse schroeven.

Terwijl Danique zich afvraagt of ze haar relatie wil redden of haar eigen dromen na moet jagen, krijgt ze een bijzonder verzoek van twee leerlingen. Ze willen een gastles organiseren met de Utrechtse rockband Misty Figures voor hun zieke klasgenootje Tess, die aan leukemie lijdt. Danique kent de band nog van haar studietijd en is vastberaden om Tess de dag van haar leven te bezorgen. Maar wanneer drummer Johan op school verschijnt, is het niet alleen Tess die onder de indruk is…

In dit tweede deel volg je Danique. Dit boek is uiteraard net als het eerste deel een feelgood, maar stipt ook beladen onderwerpen aan. Dit weet Raaijmakers op zo’n manier te beschrijven dat het geen afbreuk doet aan het verdriet en de realiteit, maar het boek zelf uiteindelijk wel blijft voelen als een feelgood.
Raaijmakers weet met haar pen haar lezers aan het lachen te krijgen. Ook in dit tweede deel zit een gezonde dosis humor. Een ware achtbaan aan emoties, of om in het thema te blijven een gitaarriff aan emoties.

Dit boek (en de serie) raad ik absoluut aan, aan feelgoodliefhebbers met een passie voor muziek & een ieder die net zo kan genieten van de schrijfstijl & humor van @kristieraaijmakers als ik!

Meer recensies van Robins.moedt