‘Not’ in love (met extra smut)

Robins.moedt 22 juli 2024
Not in Love
Not in love is de nieuwste Ali Hazelwood. En met nieuwste bedoel ik ook net even iets anders dan we gewend zijn van Hazelwood. Met Bride stapte zij al even uit haar comfort zone, maar ook met Not in Love probeert Hazelwood even iets anders. Dit boek iszoals zij het zelf omschrijft geen romantische comedy, maar eerder een erotische romance.
Ondanks dat het verhaal goed afloopt heeft 'Not in Love' ook enkele heftige thema's waar Hazelwood op in gaat.
Wil jij juist je buikspieren trainen door te lachen om Hazelwoord haar humor? dan zou ik wellicht een ander boek van haar uit de kast pakken, maar houd je van iets meer diepgang (helaas is het leven niet enkel zonneschijn) dan is dit boek geschikt voor jou! Ondanks dat dit niet het meest luchtige boek is van Hazelwood zijn er verschillende momenten geweest waarop ik de glimlach op mijn gezicht niet kon tegenhouden.

Kline vs. Harkness
Rue Siebert is een super slimme wetenschapster. Met 'slimme' bedoelt Eli Kilgore een lange sexy dame met prachtige ogen. Echter verloopt hun eerste afspraakje niet zoals gepland. Aan tweede afspraakjes doet Rue Siebert echter niet.
Noem het 'het lot', maar Eli en Rue komen elkaar de dag erna tegen op werk. Niet zomaar maar aan de andere kant van de strijdbijl.

Kline is het bedrijf waar Rue voor werkt en deze dreigt overgenomen te worden door.. nouja het bedrijf van Eli Kilgore. Dit maakt hun opbloeiende aantrekkingskracht een stuk minder gemakkelijk. Rue houdt dan ook afstand van Eli. Zij ziet hem als een egocentrisch persoon wiens doel in het leven is rijker te worden door andere mensen en bedrijven. Daarnaast wil zij wil haar baas, vriendin en eigenaar van Kline niet kwetsen, maar of dit lukt en terecht is? In 'Not in love' volg je deze onmogelijke liefde opknetteren in het laboratorium.

Conclusie
Hazelwood laat zich de laatste tijd van veel meer kanten zien. Met 'Not in love' brengt zij meer diepgang en zoals zij het zelf noemt: Erotische romance. Het boek heeft een mooi balans tussen liefde, diepgang, humor, smut & een typische plot.
Not in love is dan wellicht iets anders dan we gewend zijn, maar doet zeker niet onder aan Ali haar andere boeken.
Een absolute aanrader!

Meer recensies van Robins.moedt