De juiste snaar

Robins.moedt 10 oktober 2024
recies de juiste snaar - @kristieraaijmakers
Dankjewel voor dit recensie-exemplaar @harpercollins_holland

Als trouwfotograaf heeft de achtentwintigjarige Jill elke maand moeite om rond te komen. Bovendien is haar werkplezier tegenwoordig ver te zoeken. Het liefst zou ze haar droom najagen en als muziekfotograaf aan de slag gaan, maar die sprong durft ze niet te wagen. Dan komt haar beste vriend Ruud met een oplossing: Jill kan de vaste fotograaf worden van zijn band Misty Figures.

Hoewel Jill en Ruud al twintig jaar bewijzen dat een vriendschap tussen een man en een vrouw gewoon kan bestaan, zorgt Ruuds onvoorwaardelijke steun nu voor verwarrende gevoelens bij Jill. Wanneer het haar niet langer lukt om de liefde te ontkennen, besluit ze te onderzoeken of die wederzijds is. Hoe kan het dat de man die haar soms beter begrijpt dan zijzelf, ineens blind lijkt te zijn voor haar emoties? En wat betekent dat voor haar baan en, misschien nog belangrijker, hun vriendschap?

Ondertussen zijn we bij het derde boek van de rock & flirt serie aan beland. Jill en Ruud zijn al vrienden vanaf kleins af aan. Ook Ruud leren we in dit derde deel beter kennen en dat aan de hand van enkele tropes: friends-to-lovers, slow burn & een van mn favoriete: the one bed trope!
Kristie zou geen Raaijmakers zijn als dit liefdevolle verhaal met veel humor geen diepgang zou hebben. Ook in dit derde deel kan je als lezer meevoelen met het verdriet van de personages.

Deel drie doet zeker niet onder aan de eerdere delen, en is misschien stiekem wel mijn favoriete deel? Daar kan ik echter pas een zekere uitspraak over doen wanneer ik ook het laatste deel heb gelezen.

Meer recensies van Robins.moedt