‘West was very well’

Robins.moedt 22 juli 2024
Zwaar en licht
Bij de cover denk je wellicht aan een romantisch verhaal en in zekere zin wordt je hierin als lezer niet teleurgesteld. Echter zou ik het boek te kort doen als ik het zou laten lijken alsof het enkel romantisch is. Zwaar en licht heeft namelijk ook veel weg van een mysterie. Deze combinatie samen met de setting van het verhaal, namelijk tussen de elite in New York, maakt dit boek onweerstaanbaar.
Kiefer maakt gebruik van een populaire trope: enemies to lovers, maar schrijft ondanks de bekende setting en trope een fris verhaal waar je als lezer doorheen racet en door wordt verrast.

Kiefer beschrijft de personages dusdanig dat je met ze meeleeft. De high class society en families worden geïntroduceerd en je wordt meegenomen in het tragische ongeval van Valerie en Adam. Je leest vanuit Helena, maar maakt uitstapjes naar Jessiah zonder dat de spanning hierdoor afneemt. Door de kijk vanuit twee kanten op het ongeval, de families, society en elkaar krijg je als lezer antwoorden , maar vooral extra vragen.
Deze vragen en je verlangen naar meer zullen onbeantwoord blijven want Kiefer is voor mij de nieuwe queen van cliffhangers.
Ik kan niet wachten tot deel twee!

Conclusie
WestWell haalt je onderuit, sleept je mee door de bevindingen van Helena Weston en laat je vallen voor de hartstochtelijke liefde.
Of je hart de val overleeft is de vraag...
Voor de liefhebbers van Maxton Hall, Romeo en Julia en verboden liefde.

Meer recensies van Robins.moedt